ITSAB värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt
Vi behöver samla in och använda personuppgifter om t.ex. kunder, leverantörer, affärskontakter, anställda samt andra människor som företaget har en relation till eller behöver kontakta. Lagen kräver att vi vidtar rimliga åtgärder för att hålla denna information uppdaterad och riktig.
Denna policy beskriver hur sådana personuppgifter ska samlas in, hanteras och lagras. Policyn gäller oavsett om personuppgifterna lagras elektroniskt, på papper eller i annan form. Denna policy ska säkerställa att ITSAB:
VD har det övergripande ansvaret för innehållet och efterlevnaden av denna policy. Slutanvändare ska ges möjlighet att ta del av denna policy och samtliga anställda ska signera att de accepterar den.
Personuppgiftsansvarig
ITSAB.
Lagring av personuppgifter
ITSAB kommer att lagra personuppgifter av icke-känslig karaktär och som har grunder till laglig behandling (fullgöra avtal, rättsliga förpliktelser, samtycke samt berättigade intressen). Vi kommer att lagra vissa känsliga uppgifter men bara de som behövs för att leva upp till lagen och fullgöra rättigheter och skyldigheter på arbetsplatsen (exempelvis utbetalning av sjuklön).
Elektroniskt lagrade personuppgifter
Övrig delgivning av personuppgifter
I vissa fall måste personuppgifter lämnas ut till myndigheter o.d. vilket kommer att ske utan godkännande från personen ifråga. Även detta ska kontrolleras internt så att förfrågan är legitim.
Rätten att bli bortglömd
Den registrerade har rätten att få sina personuppgifter borttagna om ändamålet med behandlingen inte är nödvändig längre eller om den registrerade har återkallat sitt samtycke. Vissa uppgifter kan inte raderas, om det t.ex. föreligger rättsliga krav på bevarande eller om den behövs för statistik.
Grundläggande principer
Personuppgifter ska:
Policyn gäller för alla som hanterar personuppgifter i hela företaget, inkl. styrelse, ledning, all personal och andra som arbetar åt företaget, både gällande ansvar och rättigheter. Alla anställda ska ha utbildning i denna policy och rutinerna kring detta.
Generella riktlinjer
Personuppgifter på papper
Datoranvändning
Varje person som omfattas av vårt bevarande av personuppgifter har rätt att:
Begäran ska skickas via e-post till info@itsabtryckluft.se. Svar ska levereras inom 30 kalenderdagar. Den registrerades identitet ska säkerställas innan uppgifterna överlämnas.
Incidenter – hantering och rapportering
Incidenter och avvikelser från denna policy ska omgående rapporteras till VD. Enligt GDPR måste varje incident som leder till dataintrång eller oavsiktlig förstöring/förlust av personuppgifter även anmälas till Datainspektionen inom 72 timmar, om det inte är osannolikt att incidenten medför risker. Finns det risk för id-stöld eller bedrägeri ska även enskilda personer som drabbats av incidenten informeras.
Är ditt företag i behov av underhåll kan du snabbt och enkelt beställa det direkt via vår hemsida.
Vi strävar efter en hållbar och trygg miljö för både kund och kollega
Här kan ni snabb och enkelt beställa en offertförfrågan av någon av våra produkter. Var noga med att ange korrekt information då ni fyller i formuläret nedan.
Här kan ni snabb och enkelt beställa service av någon av era produkter. Var noga med att ange korrekt information då ni fyller i formuläret nedan.